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The Ultimate Guide to: Madeira

  I’ll be totally honest with you, until a trip to Madeira was suggested to me a couple of months ago, I hadn’t heard too much about the Portuguese Island. When I mentioned the upcoming trip to my parents, they agreed it was a place synonymous with the older generation or those who want a quiet holiday. So it’s safe to say I didn’t really know what to expect, other than no wild parties. But after a 4 hour flight, we touched down in Funchal and were instantly pleasantly surprised. Our trip was indeed relaxed, but jam packed with activities, incredible food and lots of laughter. The booking was made with  Jet2 Holidays , I text my lovely friend Misha to see whether she was up for a girly trip – and away we went. So sit back, relax and let me take you through the ULTIMATE guide to a new favourite island of mine. Madeira: The Ultimate Guide [pipdig_banner image=”https://scarlettlondon.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2782.jpg” parallax=”yes”] Where to stay Madeira offers the best of both

O Comboio no Funchal

Sabia que… havia um “Caminho de Ferro” do Monte, que era percorrido na altura pelo “Comboio do Monte” ou “Elevador do Monte”, ligando a Rua do Pombal, no Funchal, ao Terreiro da Luta, no Monte, numa extensão inclinada de 3,911 km?
Os estudos para o “Caminho de Ferro” do Monte foram concebidos em 1886, pelo engenheiro Raul Mesnier Ponsard, e o primeiro troço até a Levada de Santa Luzia foi inaugurado a 16 de julho de 1893. Em 1894 entra em funcionamento a locomotiva a vapor, importada da Alemanha, e em 1912 o comboio chega finalmente ao Terreiro da Luta, localidade situada a 850 metros de altitude.
A 10 de setembro de 1919, quando o comboio subia em direção ao Monte, deu-se uma explosão na caldeira de uma locomotiva, acidente que ocasionou a sua inoperacionalidade até 1 de fevereiro de 1920.
A 11 de janeiro de 1932 ocorreu um novo acidente, desta vez suscitado por descarrilamento. A partir de então o caminho-de-ferro caiu em desuso, sendo considerado perigoso.
Aliando este facto ao eclodir da II Guerra Mundial e ao consequente decréscimo no número de visitantes à Madeira, a companhia que explorava este meio de transporte faliu. A última viagem do comboio realizou-se em abril de 1943.

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